Ducati Diavel Motorcycles Forum banner

Problemen met de brandstofsensor

1 reading
11K views 16 replies 7 participants last post by  jambo1  
#1 ·
Het waarschuwingslampje van mijn brandstofsensor op mijn Diavel knippert en de benzinemeter werkt niet meer. Is het de moeite waard om hem te vervangen (gaat hij lang mee) of kan er goedkoop een bypass-sensor worden gemonteerd?

#2 ·
Ik haat het om dit te zeggen, maar de sensorvervanging zal opnieuw mislukken, zelfs de nieuwste versies. Als het de garantie van één jaar doorstaat, kost het je weer geld, $300. Koop de bypass en wees er klaar mee, zoals velen op deze site ervoor kiezen. Trouwens, Multi-Strada's vallen om een onbekende reden nog meer uit!

• Like
Reactions: shanacara
#4 ·
Kocht mijn 2015 Diavel Carbon Red in december 2019 met 849 mijl erop. Na de eerste tankbeurt! Brandstofsensor gaf de geest. Hij werkt af en toe wanneer hij daar zin in heeft. Ik merkte dat hij echt opspeelt als de motortemperatuur boven de 200 graden komt. Zelfs in de hitte van 100 graden in AZ komt hij nooit boven de 219 als de ventilator aanslaat. Ik kocht een garantie van twee jaar, dus ik weet dat het gedekt is, maar met deze rona zombie-overname ging ik verder en kreeg ik de bypass-connector. Vulde de motorfiets af, liet de brandstofsensor resetten, trok vervolgens de OEM los en installeerde de bypass-connector! Zoet! Geen storing van de brandstofsensor! De opwinding was van korte duur toen de verdomde waarschuwing voor een laag brandstofpeil aanging!!! Ik was helemaal wat de heck! Stopte onmiddellijk, maakte foto's en e-mailde de verkoper op eBay. Ugh, zo irritant! Ik wilde echt dat dit werkte. Ik haat het dat de dealer de hele tijd aan mijn motorfiets zit te rommelen, mensen zijn onvoorzichtig en dom. Suggesties?

#5 ·
...maar je hebt twee jaar garantie en hebt er een goed bedrag voor betaald, laat de dealer het repareren, waarom zou je er in de eerste plaats mee rommelen, laat de dealer het goedmaken!

#6 ·
Het probleem is dat de garantie het onderdeel dekt, maar niet de arbeid. Je bent voor elk onderdeel nog steeds een paar honderd euro kwijt. Ik heb gehoord dat het vaker voorkomt in gebieden waar ethanolmengsels worden gebruikt, wat in de VS vrijwel overal het geval is, dus doe jezelf een plezier en omzeil het, want als het nog niet is uitgevallen, zal het dat wel doen.
Ik heb sowieso altijd via de kilometerteller gereden/gereden, maar de knipperende kermislichten over de displays waren te afleidend en irritant.

#7 ·
Het probleem is dat de garantie het onderdeel dekt, maar niet de arbeid. Vraag Bud?

Aangezien welke OEM-fabrieksgarantie of aftermarket verlengde garantie alleen het onderdeel dekt en niet de arbeid?

#12 ·
  • Like
Reactions: mechanicalcircus
#15 ·
Ik sprak met de Ducati-dealer, zeiden dat er een nieuwere sensor is die op mijn 2014 Diavel kan worden gemonteerd en waar ze geen problemen mee hebben gehad. Heeft iemand anders dit gehoord?
Dat is niet goed voor ons om te bevestigen wat hij je vertelde, zoek het onderdeelnummer en de revisie op om het voor je te controleren, ik houd een lijst bij van wat tot nu toe heeft gewerkt, niets!

#16 ·
Ik heb een 2015 diavel carbon. Ik plaats de 3e brandstofsensor in de mijne en heb nu 5500 mijl. De 1e brandstofsensor was bij 1200 mijl. De 2e was ongeveer 1000 daarna, dus ongeveer 2200, maar ik denk dat het dicht bij 2000 was. De 3e is nu bij 5500. Al het werk is gedaan door Ducati omdat ik een verlengde garantie van 5 jaar heb gekocht. Maar Ducati zou echt iets moeten bedenken over deze sensor, want het is een stom probleem, het zou teruggeroepen moeten worden, want het kan gevaarlijk zijn, bijvoorbeeld als je zonder benzine komt te zitten.